Вирій творчих паростків методиста ЗП(ПТ)О

https://padlet.com/metodkompas/padlet-6uundk49a2vdmpcl

пʼятницю, травня 29, 2020

Асинхронний семінар - як інноваційна форма залучення педагогів до методичної роботи в дистанційному режимі.

З досвіду методичної роботи в умовах дистанційної форми навчання здобувачів освіти Топчій В.Г. методиста  Західно - Дніпровського центру ПТО

    З урахуванням рекомендацій НМЦ ПТО методисти ЗП(ПТ)О перебудували свою роботу з педагогічними працівниками  в умовах карантину на дистанційні форми спілкування та взаємодію. Використовують методичний контент  сайту НМЦ ПТО щодо самоорганізації та самореалізації викладачів та майстрів виробничого навчання, методичного супроводу навчально-виховного процесу, підвищення компетентності застосування ІКТ, інших питань функціонування закладів освіти  в умовах карантину. Пропонуємо ознайомитися з  досвідом  Топчій В.Г. методиста Західно - Дніпровського центру ПТО щодо  організації роботи на базі методичного кабінету засобами авторського  блогу та мобільної сторінки на допомогу педагогам.


                 Дистанційна форма  методичної роботи з педагогами ЗППТО в період карантину.
З 2020р. на базі секції методистів будуть проводитися асинхронні заходи.
Методику дистанційного навчання можливо використовувати і в методичній роботі з   педагогами. Замінити учасників процесу спілкування: учительце-  методист- модератор  а учні - методисти зппто -  відповідноЇ  обласної секції  
Завдання методиста ознайомитися з інформацією та розробити свою модель спілкування в асинхронному режимі з викладачами. 
Дистанційне навчання може здійснюватись у двох режимах: синхронному (всі учасники освітнього процесу одночасно перебувають у веб-середовищі) чи асинхронному (освітній процес здійснюється за зручним для викладачів  та учнів графіком). Відмінністю між синхронним і асинхронним режимами є миттєві повідомлення та негайний зворотний зв’язок. 
Асинхронний режим не дає можливості такого типу взаємодії. Синхронний режим дозволяє співпрацювати в режимі реального часу. Перевага синхронного режиму в тому, що можна залучати учасників миттєво та у визначений час. Не потрібно копіювати класно-урочну систему в онлайнформаті.  Асинхронний режим включає: записані презентації, такі як слайд-шоу та відео; електронну пошту; дошки для обговорень; групи в соціальних мережах або Viber. Перевагами асинхронного навчання є незалежність, гнучкість, індивідуальний темп. В асинхронному режимі учень може працювати у власному темпі, що складно при синхронному навчанні. Зазначимо, що у виборі режиму навчання зазвичай оптимальним є змішаний підхід, який може допомогти вчителю об’єднати переваги синхронного та асинхронного режимів, навчання в режимах онлайн та офлайн. У результаті, з одного боку, учні тримаються більш-менш звичного для них розкладу, а з іншого — вони не перевантажені онлайн-присутністю. Додатково варто запропонувати щоденні зустрічі в конкретний час для тих учнів, кому потрібна консультація. 
   Асинхронна взаємодія. Дистанційний режим роботи дозволяє скористатись перевагою гнучкого планування робочого часу та навантаження як для учнів, так і для педагогів . Це означає, що взаємодії відбуваються в асинхронному режимі, без усталених за розкладом онлайн-зустрічей. Учитель/ка публікує перелік навчальних матеріалів, цифрових ресурсів, завдань, а учні опрацьовують їх у зручному для себе темпі, відповідно до вказаних термінів виконання. Очевидно, що такий режим вимагає від учнів більше навичок планування своєї роботи, що може бути викликом для деяких учнів. Викладачам (викладачкам)  при цьому важливо раціонально спланувати й сформулювати покрокову інструкцію опрацювання теми та досягнення очікуваних результатів навчання. Необхідно передбачити час на консультації та повідомити графік доступності вчителя для надання допомоги в процесі індивідуальної роботи. Завдання для асинхронного виконання можуть бути як індивідуальними, так і груповими, а також передбачати участь у спільних обговореннях у режимі текстових чи відеофорумів. Якщо є можливість, варто надавати учням вибір у тому, як саме демонструвати опанування матеріалу Асинхронне навчання дозволяє відійти від похвилинної організації роботи й надає простір для індивідуальної творчості в ході виконання подібних завдань. Водночас варто передбачити й “безмашинні” варіанти виконання завдань, зменшуючи таким чином екранне навантаження . Так, карту понять можна скласти на аркуші, так само й інфографіку. Цифровий режим взаємодій, зокрема в асинхронному форматі, відкриває широкі можливості здійснювати диференційоване навчання, коли кожен/кожна учень/учениця чи група учнів отримує те завдання, яке відповідає їхньому рівню опанування теми, і переходить до наступного рівня лише після якісного закріплення попереднього. Синхронний режим, а також традиційна класно-урочна система зазвичай мало підходять для реалізації таких індивідуалізованих навчальних траєкторій. Для асинхронної взаємодії підходять такі платформи, як Google Classroom, Moodle, Edmodo, Padlet тощо, на яких розміщуються посилання на різноманітні матеріали та діяльності (див. “Засоби організації дистанційного навчання”). .. Ці платформи можливо використовувати як в начанні так і в методичній роботі додаючі  платформи форум,конфренція інш. Варто здійснювати пошук безкоштовного  контенту  цифрових технологій  ІК

Немає коментарів:

Дописати коментар