Термін «дуальна система» (від лат. dualis – подвійний) був введений у педагогічну термінологію в середині 60-х років минулого століття у ФРН – як нова, більш гнучка форма організації професійного навчання. Дуальність як методологічна характеристика професійної освіти передбачає узгоджену взаємодію освітньої та виробничої сфери з підготовки кадрів певного профілю в рамках організаційно-відмінних форм навчання.
Основне завдання упровадження елементів дуальної форми навчання – усунути основні недоліки традиційних форм і методів навчання майбутніх кваліфікованих робітників, подолати розрив між теорією і практикою, освітою й виробництвом, та підвищити якість підготовки кваліфікованих кадрів із урахуванням вимог роботодавців у рамках нових організаційно-відмінних форм навчання.
- Наказ Міністерства освіти і науки України від 16.03.2015 № 298 «Про впровадження елементів дуальної системи навчання у професійну підготовку кваліфікованих робітників».
- Досвід країн Європейського Союзу
https://mon.gov.ua/storage/app/media/pto/dualna/7-savchenko-170217.pdf
- https://mon.gov.ua/storage/app/media/pto/dualna/sistema-2017-3.pdf
- http://nmc-pto.dp.ua/#
- Сторінка сайту: Новинки в сфері П (ПТ)О. Дуальна підготовка
- http://nmc-pto.dp.ua/# Сайт НМЦ ПТО у Дніпропетровській області.
розділ: новинки ПТО ( Інформація за 19.07.2018р.)
Наказ МОН "Про розширення переліку закладів професійної (профсійно-технічної )освіти для впровадження елементів дуальної форми навчання."від 15.05.18р. №473
Матеріал до індивідуального плану роботи методиста на 2019-2020н.р.
В перспективі (на 2020р.) захід " Методична практика впровадження технології дуального навчання в ЗП(ПТ)О"
- Розробити комплес методичного маркетингу дуальної форми навчання на базі методичного кабінету.(з залученням партнерів )- Провести інтегрований семінар про зміст та складові дуального навчання.
- Рекламувати методичні розробки учасників впровадження технології навчання (залучаючи потенціал педагогів закладів освіти та партнерів - підприємств до розробки спільних методичок, ;виставки,зустрічі,фестивалі...)
- Створити банк методичних наробок з досвіду впровадження елементів дуального навчання.
- Проводити внутрішній моніторинг новацій дуального навчання в порівнянні з традиційною формою навчання у ЗП(ПТ)О. (Розробляє заклад освіти разом з партнерами )
- Інформувати педагогів про етапи та результати дуального навчання з професій протягом експерименту. ( впроваджуємо досвід Німеччини )
- Організувати в закладі освіти (на сайті ),в громаді, ЗМІ (за місцем знаходження) рекламування професій за дуальною формою навчання та відповідних позитивних результатів.
- За підсумками впровадження елементів дуальної форми навчання має бути аналітично-методичний , спільний з партнерами, документ .
-Методисти ЗП (ПТ)О, які не задіяні в есперименті, вивчають методичні матеріали та засобами методичного маркетингу, інформують педагогічні колетиви про переваги дуальної форми навчання.
Немає коментарів:
Дописати коментар