Вирій творчих паростків методиста ЗП(ПТ)О

https://padlet.com/metodkompas/padlet-6uundk49a2vdmpcl

четвер, грудня 20, 2018


Як приклад проведення аналізу методичної роботи окремих категорій педагогічних працівників.

Методичний аспект проведення Всеукраїнського тижня права - 2018 р. в ЗП (ПТ)О області.


   З нагоди 70-ї річниці проголошення Загальної декларації прав людини та відповідного Розпорядження КМУ від 26 вересня 2018 р. № 681-р про Всеукраїнський тиждень права символ  якого - парасолька, що об’єднує зусилля усіх задля утвердження та захисту прав людини в Україні, методичного листа НМЦ ПТО ( від 20.112018 № 13/4-401)методичного супроводу викладачів – правознавців (відповідна сторінка блогу)  , педагогічні працівники освітніх закладів професійної (ПТ) освіти організували  тематичний тиждень права в контексті зазначеної річниці та долучилися до  методичних заходів НМЦ ПТО. Було рекомендовано розповісти учням про особливості Національної стратегії у сфері прав людини важливим пріоритетом якої є  створення умов для вільного розвитку особистості, зокрема, шляхом реформування системи освіти в Україні…; забезпечення гарантованого доступу до якісної
 і конкурентоспроможної освіти, створення ефективної системи забезпечення всебічного розвитку людини відповідно до її індивідуальних здібностей та потреб. Викладачі мали сконцентрувати свою роботу з учнями навколо напрямку (витяг з Національної стратегії у сфері прав людини).  « Забезпечення прав дитини» : роз’яснити що сьогодні «…Актуальною є проблема відсутності єдиної системи реалізації та захисту прав  дітей в Україні, неналежне врахування кращих інтересів та думки дитини при прийнятті рішень, які її стосуються. Національна стратегія у сфері прав дитини визначила, якими  мають бути результати. До їх  мають прагнути в професійній діяльності  викладачі  правознавчих дисциплін,  викладачі – юрисконсульти, в цілому педагогічні колективи ПТНЗ.
Очікувані результати в освітніх закладах профтехосвіти Дніпропетровщини в контексті важливих положень зазначеного документу.)
створення ефективної системи охорони дитинства,права на освіту  в ПТНЗ;
створення умов для самовираження та розвитку дитини;
забезпечення врахування кращих інтересів та думки дитини (відповідно до її віку та рівня розвитку) під час прийняття рішень, що стосуються дитини;
забезпечення всім дітям рівного доступу до необхідних їм освітніх та інших ,гарантованих законодавством послуг, незалежно від стану здоров'я, етнічного та соціального походження, віросповідання, місця проживання, громадянства або інших ознак;
упровадження ефективної системи педагогічного правоосвітнього супроводу щодо неповнолітніх  учнів ПТНЗ з урахуванням міжнародних стандартів;
забезпечення неухильного дотримання законодавства про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту, стосовно дітей, у тому числі дітей, розлучених із сім'ями;
не допускати в ПТНЗ серед дітей - жертв насильства та всіх форм експлуатації, а також дітей, які перебувають у конфлікті із законом;
недопущення безпосередньої участі дітей у збройних конфліктах, здійснювати всі можливі заходи щодо забезпечення захисту прав дітей, які перебувають у зоні воєнних дій та збройних конфліктів;
педагогічним колективам дотримуватися мінімальних стандартів безпеки та благополуччя дитини;
подолати в освітньому закладі  дитячу бездоглядність, безпритульність, бродяжництво.
Слід відзначити що ми,освітяни, маємо докладати великих професійних  зусиль щоб підвищити власну правоосвітню компетентність, щодо реалізації зазначеного документу та сформувати  в учнівської молоді  необхідні вміння ,навички,смисли правової поведінки в освітньому закладі, в сім’ї, в громадських осередках,в соціумі. Відповідно повинна здійснюватися  модернізація викладання правових питань на інтегрованій основі в контексті з іншими предметами суспільних дисциплін. Важливою складовою професійної та правоосвітньої підготовки сучасного робітника є курси Основи трудового законодавства, Основи правових знань ДСПТО. Методика навчання учнів передбачає свої особливості. Має бути акцент на формування правових  компетентностей молоді в сфері реалізації права на працю  певної галузі економіки. Значна частина ПТНЗ впроваджує дуальну систему навчання, про правову складову якої, викладачі - правознавці на уроках та позаурочний час  різними методами та прийомами  інформують  та консультують  учнів. Наслідки  цієї роботи педагогічні колективи мають бачити щоденно. Які ж очікувані результати від  проведення Всеукраїнського тижня права  з 10 по 14.12.2018 р. у ПТНЗ області. Загалом, протягом тематичного тижня права,  в ПТНЗ області  проведено різні за змістом та формою правоосвітні  заходи  для учнівської молоді за безпосередньою її  участю. Активно долучилися до  Всеукраїнського уроку «Права людини». Правоосвітня інформація була затребуваною, практичною, націленою на вирішення проблем захисту прав дітей в різних життєвих ситуаціях. Проведені уроки – зустрічі з правозахисниками; навчальні екскурсії до державних установ, що опікуються  захистом  прав дітей. Необхідно відзначити викладачів суспільних дисциплін  ПТНЗ області, які вже мають свою систему правопросвітницької роботи  та щорічно, успішно її демонструють : ЗДЦПТО,КПЛ,КПБЛ,НЦПО,ВПУ-17,АЦППРК,ПТУ-6,ДПЗЛ,МВПУПІТ,МПТУ, ПГЛ,ППЛ,ВПУ-75.Викладачі зазначених освітніх закладів ПТО Дніпропетровщини компетентно, проводять правоосвітні та правовиховні заходи з учнівською молоддю. Їх  творчий досвіт мають вивчати  інші педагоги. Тільки одна викладачка надіслала методичну розробку з правових дисциплін. (ФІліп'єва В.І.МПТУ)

Далі, короткі методичні аспекти сучасних,креативних,актуальних заходів проведених під час Всеукраїнського тижня права.
Учні  Нікопольського ЦПО  переглянули                         
                                              короткометражні фільми  «Молодь Євросоюзу про свої  
                                              права»,  де вони ознайомилися з інформацією про те, як їхні
                                             однолітки    з країн ЄС знають про свої права та вміють ними користуватися. Відбулася дискусія.
В бібліотеці Нікопольського ПЛ оформлено тематичну полицю «Закон і ми»,  проведено бібліотечний огляд «Правові знання – веління часу»
 Організована екскурсія до Нікопольського управління поліції, де правоохоронці   ознайомили учнів зі  своєю  роботою ; практичним психологом проведено анкетування  на тему «Чи захищені ваші права?». За результатами опитування  встановлено, що більшість учнів інформовані про свої права. Їм було  рекомендовано поширювати інформацію  щодо учнівських прав, обов’язків та відповідальності за допомогою інформаційних бюлетенів, інших позаурочних заходів . Учні переглянули  документальний фільм «Права людини»   з подальшим його обговоренням .    

В Камянському ПЛ, викладач правових дисциплін та     практичний психолог  провели тренінг «Права та обов’язки ». В зрозумілій  формі учні вчилися практично застосовувати  знання  в правових ситуаціях. Протягом тижня юрист  надавала  правову допомогу, консультувала за запитом учнів про правовий захист неповнолітніх.
У ВПУ – 17   проведено зустрічі учнів випускних груп  з спеціалістами управління
 юстиції, сім’ї і молоді, адвокатами. Відбулася бесіда за запитами молоді. 
Викладач та бібліотекар разом з учнями ВПУ-17 взяли участь у квесті міської бібліотеки
(м.Дніпро) «Зупинимо булінг разом » в рамках Всеукраїнського проекту «Я маю право»
Креативно провели тиждень права педагогічні працівники
                               у Західно-Дніпровському Центрі  ПТО (м. Жовті Води)                                                  
  Активно пройшла виховна година під гаслом:
«СКАЖИ БУЛІНГУ - НІ!».Учні отримали пам’ятку з порадами психологів про те, як протистояти булінгу. Також у групах відбулися практичні заняття «Вчимося готувати правовий документ». Учні писали зразки заяв про працевлаштування, скарги про порушення прав, заяви до суду. З метою сприяння формуванню правової свідомості підлітків, вдосконалення їх вмінь критично мислити та аргументовано висловлювати власну думку, виховання доброзичливості, відповідальності,було проведено правовий брейн-ринг між групами ІІІ курсу .   У рамках тижня права між командами з числа учнів першого та третього курсів був проведений "Правовий турнір, який складався з трьохконкурсів: вікторина, кросворд та правові шаради. 






Учні  Криворізького професійного будівельного ліцею   відвідали  "Кінолекторій" культурно-громадського центру "Шelter" а творча група   створила відеофільм "Злочини без терміну давності. Право на правду",  https://www.youtube.com/watch?v=Uakqtcpu1HI 
Викладач Гончаренко Т.Ю. разом з учнями експериментує застосування інтегрованих знань учнів під час проведення правовиховних заходів. Рекомендовано переглянути відеофільм творчої групи в ПТНЗ області.
Аналіз обласного заходу буде розміщено також на сайті НМЦПТО. Дякуємо за активну співпрацю ПТНЗ 

Висновки. Значна кількість учнівської молоді була охоплена правоосвітніми заходами. Викладачі - правознавці, в зазначених освітніх закладах, провели Всеукраїнський тиждень права компетентно та результативно.  Напрацьований  сучасний методичний досвід формування правових компетентностей учнів. Вони знатимуть що держава зобов’язана захищати права дітей коли їх порушено. Громадяни мають право звертатися  до відповідних державних установ  про захист їх Конституційних прав.
                                                               !!!
Разом з тим виявлено  ряд прогалин щодо проведення зазначеного правоосвітнього Всеукраїнського заходу:не надали в НМЦ ПТО інформації про Всеукраїнський тиждень права - 40 ПТНЗ області
 - не розмістили  матеріали на сайтах освітніх закладів;
 - 11 викладачів -  юрисконсультів, громадянської освіти, основ трудового законодавства  та молодих спеціалістів  ПТНЗ не організували відповідну роботу  з учнями  і не надіслали інформацію.(КВПУ, КЦПОММ, КПГТЛ (2),ЗДЦПТО (З),ДВПУБ,ДЦ ПТО,ПТУ-81,НПЛ.) Постає питання : «В чому полягають  посадові обов’язки викладачів зазначених освітніх закладів? Якою має бути  робота методиста з викладачами ,майстрами в/н  в міжатестаційний період "Від атестації до атестації."  
керівники методичних комісій суспільних дисциплін мають переглянути ефективність форм роботи з педагогами;
ігнорування «Положення про методичну роботу в ПТНЗ» (40 ПТНЗ) методистами методичних кабінетів призвело до часткового аналізу (з інформації  тільки 13 ПТНЗ) та моніторингу проведення Всеукраїнського тижня прав людини 10-14.12.2018р. в ПТНЗ області.
На засіданні педагогічних рад має бути розглянуто питання про  підсумки проведення Всеукраїнського тижня права в освітньому закладі та сплановані методичні  заходи щодо реалізації напрямку правоосвітньої роботи з учнями в контексті прав дитини.  

Завдання методистам : Методичні заходи ініційовані НМЦ ПТО мають аналізуватися методистами ПТНЗ . Останні мають надавати інформацію (моніторинг,аналіз) від ПТНЗ (що зроблено, як пройшов захід, його результати-мето.розробки,проекти,акції,тестування тощо ? )

Немає коментарів:

Дописати коментар