Вирій творчих паростків методиста ЗП(ПТ)О

https://padlet.com/metodkompas/padlet-6uundk49a2vdmpcl

пʼятницю, грудня 13, 2019

Підвищення якості освіти як основного напрямку оновлення науково- методичної роботи засобами методичного кабінетув ЗП(ПТ)О

27.01.2020р.                                            
Підвищення  якості освіти  учнів    як основного напрямку оновлення науково-методичної роботи педагогів засобами  методичного кабінету в ЗП (ПТ)О .
                   Муха Н.О. методист НМЦ ПТО .
Пам'ятка методисту  ЗП(ПТ)О
Критично мислимо - навичка ХХІ століття.

Методисти мають знати: "Академія інноваційного розвитку освіти " (МОН, НАПНУ)
http://www.airo.com.ua/metodichniy-posibnik-multimediyniy-kompleks-na-dopomogu-vchitelyu/ 
       Методичний кабінет це  інформаційно-методичний  центр практичної , науково - методичної   роботи, методичного сервісу, діагностування  та моніторингу  результатів  індивідуальної діяльності кожного педагога  і всього педагогічного колективу діяльність якого направлена на підвищення якості навчальних досягнень учнів.
Загальні підходи.
І . Здійснення  нової місія методичної роботи.  Організаціїя роботи методичного кабінету, яку реалізує  методист, на основі перебудови традиційної  методичної роботи  від знаннєвого підходу до розвивального за інтересами,  запитами  і побажаннями педагогічних працівників :
А) . На базі методичного кабінету необхідно : створити умови для всебічного, неперервного, професійного  розвитку педагога діяльність якого направлена на підвищення якості навчання учнів .
Б)  . Орієнтири:
 - професійне становлення молодих спеціалістів
- професійний розвиток  педагога (підвищення кваліфікації - всі його етапи та складові )
ІІ. Графік роботи методичного кабінету(складова методичного сервісу ) має відповідати запитам педагогічного колективу , окремих педагогів,тимчасово створеним методичним об’єднанням з урахуванням  змісту їх діяльності:створення тимчасових методичних об’єднань, майстер-класи, школи педагогічної діяльності різні за тематикою,творчі групи, надання індивідуальної допомоги інше…

ІІІ . Реалізація сервісного (підбір  методистом відповідних методичних форм, прийомів та методів  діяльності орієнтованих на конкретний результат)підходу як  нової технології в організації роботи методичного кабінету  з педагогічними працівниками:
- методист  інформує  педагогічних працівників  щодо  нової  технології  в методичній роботі -   методичний сервіс - за їх  інтересами,запитами , побажаннями ;
- розробляє власний дієвий методичний сервіс (план індивідуальної роботи ) згідно індивідуальних планів методичної  роботи педагогічного колективу  в кожному ЗП(ПТ)О;
- практикує  методичний анонс щодо виконання  п. ІІІ;
- укладає угоду про співпрацю методичного кабінету  (тимчасових об’єднань педагогів за родом діяльності, методичною проблемою) та науковців,організацій.(наприклад співпраця з музеєм, волонтерськими добродійними,природоохоронними,правовими,МЧС,козацькими організаціями.);
- інтегрує роботу методичних комісій ( спільні програми м.к. професійної  та загальноосвітньої підготовки, спільні плани роботи, предметні тижні, методичні заходи проекти …);
- проводить індивідуальне консультування за запитом педагогів,
- здійснює методичний супровід індивідуальних , групових педагогічних  
   проектів;
- впроваджує змагальний (конкуренція педагогічних новацій)метод роботи між методичними  комісіями (  експериментальна робота на рівні предмету, проектування методичної роботи, конкурси, тренінги, вивчення досвіду 2-х і більше педагогів з однієї проблеми тощо…) ;
- надає методичну допомогу в індивідуальній  підготовці педагогічних   
   працівників до чергової  атестації;
-рекомендує заклади,установи щодо підвищення кваліфікації;
-орієнтує  колектив педагогів  на реалізацію стратегії, освітніх програм ЗП(ПТ)О засобами  індивідуальної,самоосвітьої  траєкторії діяльності педагогів, ( коли кожен викладач обирає для роботи свою тему, що є для нього


актуальною). У такому випадку значно підвищиться і результативність роботи, і мотивація педагога  (групи )до підвищення своєї методичної компетентності.
Створення кількох тематичних,ситуативних методичних об’єднань викладачів,які  впроваджують одну інноваційну технологію, мають спільні інтегровані завдання ,інше.

IV. Введення моніторингу якості роботи методичних комісій за півріччя та             
    начальний рік.
-          Структура роботи м.к.  має змінюватися.  Перехід від м.к. до організації тимчасових професійних об’єднань педагогів створених  за ради досягнення певних результатів. (постійна їх динаміка,з огляду на зміни інтересів )
·        До моніторингу бажано внести показники: нова форма самоосвіти в м.к.
·        участь в заходах – професійних змагань (конкурси навчального закладу, інноваційні уроки, тематичні предметні тижні
·        участь в  предметних олімпіадах загальноосвітньої підготовки  ІІ , ІІІ, ІV етапах.
·        Інноваційні проекти, експериментальна робота в кожній методичній комісії
·        участь  учнів у  конкурсах з професійної, загальноосвітньої  підготовки
·        тьютерський супровід (педагога) індивідуального навчання учнів;


навчання учнів (індивідуальний навчальний план учня) за індивідуальною навчальною траєкторією.інші…
 Консультування щодо планування методичної роботи п.п. на блочно модульній основі. Допомога в розробці подібних планів методичної роботи.
 Комп’ютерна підтримка (з методичного кабінету як мережевого центру комунікації педпрацівників) -  навчальних кабінетів,функціонування внутрішньої мережі, створення віртуального методичного кабінету з методичними комісіями (об’ єднаннями )
- обмін досвідом через мережу Інтернет;
- м.с. має відповідати стратегічним напрямкам роботи закладу освіти
( наприклад ;в одних закладах освіти  НПЦ, в інших -  дуальна форма освіти, впроваджуються  інноваційні технології…); 
-  індивідуалізація надання методичної допомоги кожному педагогу в між атестаційний період за  їх планами методичної роботи; (допомога в підготовці методичного продукту: збірники,ел. посібники на допомогу учням,викладачу,електронні підручники, оформлення досвіду )
-, різні за призначенням, моніторинги з підготовки до атестації педагогів м. р. розкривають можливості надання ефективної  м. допомоги  викладачу,майстру в.н.
V.  Застосовування нових  форм методичної роботи на базі методичного кабінету:
Тренінги – практичне відпрацювання  педагогами вмінь впровадження нових  методик якісного  навчання учнів.
Педагогічний стартап -  нові ідеї педагогів  не продуковані до цього ніким.
Педагогічний салон - (кімната,зала тощо) збираються однодумці , за круглим столом і ведуть розмову про те що їх об’єднує.( Це може бути досвід,бесіда на заплановану тему, груповий досвід,посібник).
Публічна консультація - залучення всіх хто бажає висловитися з приводу…
Запропонувати своє рішення…
Педагогічна реклама - презентація позитивного досвіду ел. Посібника,збірника,результатів педагогічного експерименту,позитивного досвіду.
Методичний день – викладача,майстра в\н,методиста,класного керівника
Методичний місячник – методичних   тимчасових об’єднань за результатами роботи.
 Тематичні предметні тижні, до відзначення важливих державних подій, пам’ятних дат…
Інформаційна методична  платформа - спеціальні актуальні повідомлення щодо педагогічної та методичної діяльності колективу, актуальні новини,нововведення тощо.

VІ.  Методичний супровід індивідуальної траєкторії професійного зростання  педагогічних працівників  у  формі методичного сервісу методиста.                            1. Моніторинги методичної роботи
2. Методичний супровід педагогів за їх індивідуальнними планами м.р.
3. Організатор мобільного методичного середовища педколективу
4. Створення тимчасових методичних об'єднань за темою,проектом 
5. Методичний порадник ,наставник- дорадча функція діяльності 
6. Інформаційна методична платформа
7. Підготовка анонсів методичної роботи.       

                Перебудовуємо роботу методичних кабінетів ЗППТО- по новому.

Інформаційно-методичний подіум  методистів “Блочно-модульний підхід планування  роботи  методичного кабінету ЗП (ПТ)О
НМЦ ПТО
30.01.2020р.(онлайн)
Муха Н.О
готуємося всі до заходу 
        Оновлення напрямків роботи методичного кабінету ЗППТО  в контексті
        Закону «Про освіту»,, Концепції «Сучасна професійна (професійно - технічна) освіта » до 2027р.
Підвищення  якості освіти учнів -  основний  критерій  ефективності науково-методичної роботи методиста в ЗППТО.
Методичний кабінет – інформаційно-методичний  центр практичної методичної роботи, діагностування  та моніторингу  результатів діяльності кожного і всього педагогічного колективу.


Поради методистам , які візьмуть участь в ІМП 30.01.2020р. 11.00.онлайн  НМЦ ПТО

Керівникам закладів   професійної
(професійно-технічної)  освіти


Т Е Л Е Ф О Н О Г Р А М А 

 №    217     від    28.12.   2019р.

    У відповідності до плану роботи НМЦ ПТО на січень 2020р.  30.01.2020р. в 11.00,  в режимі онлайн    відбудеться « Інформаційно - методичний подіум методистів ЗППТО» з питань оновлення роботи методичних кабінетів.  Супровід підготовки до заходу здійснюється на   професійному  блозі Мухи Н.О. « Творчий методист – творчому педагогу» https://nowmetodinf.blogspot.com/    на сторінці   
 « Медичний подіум -30.01.2020.» Представляють свою роботу :
Тюменцева Олена Геннадіївна                      КЦПОРКТРС
Коношко Юлія Євгеніївна                             ДПЗЛ                                                      
Топчій Валентина Григорівна                       ЗДЦ ПТО
Петровська Інна Олегівна                              МПЛ
Скорик Тетяна Володимирівна                      МПТУ                 
Середенко – Роженко Л.О.                              КПБЛ
Олійник  Ліна Григорівна                               Соф. ПЛ

Солонець Надія Віталіївна                             ДРЦ ПТО
Методисти м. Дніпро мають прибути в НМЦ ПТО ,прос. Пушкіна -36,ІІ поверх,каб.№8 ,Методисти ,які презентують свою роботу мають бути готові показати презентацію зі свого закладу або ж прибути до НМЦ ПТО в 10.45.

1. Мають бути підготовлені :
- презентація -інформація з 5-7 слайдів, коментар до 10 хв. (Презентації надіслати до 27.01.2020р.на ел. адресу    НМЦ ПТО  E-mail: nmcptodp@ukr.net
           або     nata.wirna@gmail.com   

Зміст слайдів про індивідуальне   планування методиста на 2020р.  та нові вектори  методичної  роботи з педагогічним колективом  на базі методичного кабінету ЗППТО
        Вступ- слайд  (інформація про тему та методиста , ЗППТО)
  • 1. Представлення свого індивідуального  плану роботи на базі метод. кабінету на 2020р.(нові підходи). Інші слайди про реалізацію плану оновлення роботи м.к.
  • 2. Вхідний моніторинг роботи методичного кабінету (у відповідності до критеріїв , що зроблено методистом  на основі нових підходів, на даний момент)
  • 3. Оновлена модель м.роботи (які вектори нові введено - схема, таблиця)
  • 4.5. Новації  (методиста )  щодо методичного супроводу педагогічних працівників ЗППТО(розробки, поради, путівники, анонси,збірки рекомендацій , тимчасові метод. обєднання з певних метод. проблем, тренінги,інш. в конгтексті побажань,інтересів та запитів педагогічних працівників.)
  • 6,7 .Що буде зроблено в перспективі  до 06.2020р.(вихідний моніторинг роботи м.к. ЗППТО)

Більше деталей на сторінці "Терміново", Методичний подіум 30.01.2020р."


І .Здійснення  нової місія  організації  роботи методичного кабінету , яку реалізує  методист, на основі перебудови традиційної  м.р. від знаннєвого підходу до розвивального за інтересами,  запитами  і побажаннями п.п. :
А) . на базі м.к. необхідно : створити умови для всебічного , неперервного , професійного  розвитку педагога діяльність якого направлена на підвищення якості навчання учнів .
Б)  . Орієнтири:
 - професійне становлення (молоді спеціалісти)
- професійний розвиток  педагога (підвищення кваліфікації - всі його етапи)
ІІ. Графік роботи методичного кабінету має відповідати змісту діяльності педагогічних працівників (кожного ) та їх  інтересам професійного розвитку.
ІІІ . Реалізація сервісного підходу як  нової технології в організації роботи методичного кабінету  з педагогічними працівниками:
- поінформованість п. п. щодо нової послуги в методичній роботі -   методичного сервісу - за їх  інтересами,запитами , побажаннями , згідно індивідуальних планів м. р.;
- практикувати  методичний анонс щодо виконання  п. ІІІ
- укладання угод про співпрацю метод. комісій (тимчасових обєднань) та науковців,організацій.
- інтеграція роботи методичних комісій ( спільні програми м.к. профпідготовки та заг.освітньої підготовки, спільні плани роботи, предметні тижні, методичні заходи …)
- введення змагального методу роботи метод. комісій (  експериментальна робота на рівні предмету, проектування методичної роботи, конкурси, тренінги, вивчення досвіду 2-х педагогів з однієї проблеми тощо…) ;
-  орієнтація не на єдину методичну тему, а на самоосвітню діяльність педагогів, коли кожен викладач обирає для роботи свою тему, що є для нього актуальною. У такому випадку значно підвищиться і результативність роботи, і мотивація педагога  (групи )до підвищення своєї методичної компетентності
-  Введення моніторингу якості роботи методичних комісій (тимчасового метод. об"єднання ) за півріччя     та               начальний рік.
-          Структура роботи м.к.  має змінюватися.  Перехід від м.к. до організації тимчасових професійних об’єднань педагогів створених  за ради досягнення певних результатів. (постійна їх динаміка,з огляду на зміни інтересів )
·        До моніторингу бажано внести показники: нова форма самоосвіти в м.к.
·        участь в заходах – професійних змагань (конкурси навчального закладу, інноваційний урок, тематичні предметні тижні
·        участь в  предметних олімпіадах загальноосвітньої підготовки  ІІ , ІІІ, ІV етапах.
·        Інноваційні проекти, експериментальна робота в кожній методичній комісії
·        участь  учнів у  конкурсах з професійної підготовки
·        тьютерський супровід (педагога) індивідуального навчання учнів;
навчання за індивідуальною навчальною траєкторією.інші…
-          Консультування щодо планування методичної роботи п.п. на блочно модульній основі.
 5. Комп’ютерна підтримка з методичного кабінету -  навчальних кабінетів,функціонування внутрішньої мережі, створення віртуального методичного кабінету з методичними комісіями (об’ єднаннями )
- обмін досвідом через мережу Інтернет;
- м.с. має відповідати стратегічним напрямкам роботи закладу освіти (НПЦ, дуальна форма освіти, інші інноваційні технології.);  
-  індивідуалізація надання методичної допомоги кожному педагогу в між атестаційний період за  їх планами методичної роботи;
- Атестація педагогів, різні моніторинги м.р. розкривають можливості надання ефективної  м. допомоги  викладачу,майстру в.н.


6.   Застосовувати нові форми методичної роботи на базі методичного кабінету:
Педагогічний стартап -  нові ідеї не продуковані до цього ніким.
Педагогічний салон- (кімната,зала тощо) збираються однодумці , за круглим столом і ведуть розмову про те що їх об’днує Це може бути досвід,бесіда на заплановану тему, питання.
Публічна консультація - залучення всіх хто бажає висловитися з приводу,
Запропонувати своє рішення…
Педагогічна реклама - презентація позитивного досвіду.
Методичний день – викладача,майстра в\н,методиста,
Методичний місячник – методичних   тимчасових об’єднань за результатами роботи
Тематичні тижні предметів,важливих державних подій,пам’ятних дат…
Інформаційна платформа - спеціальні актуальні повідомлення щодо педагогічної та методичної діяльності колективу актуальні новини,нововведення тощо.



                 

1 коментар: