Оновлення науково-методичної роботи методиста в профтесі -2024-2025н.р.
Оновлення науково-методичної роботи методиста ЗПО через індивідуалізацію методичного супроводу діяльності педагогів
Сучасна система методичної роботи передбачає забезпечення реалізації основних положень концепцією НУШ і зорієнтована на стратегічну мету забезпечення нового, більш високого рівня якості освіти, Графік роботи методичного кабінету(складова методичного сервісу ) має відповідати запитам педагогічного колективу, окремих педагогів,тимчасово створеним методичним об’єднанням з урахуванням змісту їх діяльності :створення тимчасових методичних об’єднань, майстер-класи, школи педагогічної діяльності різні за тематикою,творчі групи.
Супровід індивідуальної професійної траєкторії кожного педагога на основі методичного сервісу. Замовником такого супроводу має бути особисто педагог.
Пам'ятка методисту.
Критично мислимо - навичка ХХІ століття.
1.
Методисти мають знати
професійні сайти : "Академія інноваційного розвитку освіти " (МОН, НАПНУ)
http://www.airo.com.ua/metodichniy-posibnik-multimediyniy-kompleks-na-dopomogu-vchitelyu/
2. Методичний кабінет - інформаційно-методичний
центр, науково – методичної, практичної роботи, методичного
сервісу, діагностування та моніторингу результатів
індивідуальної педагогічної діяльності
кожного, яка направлена на підвищення якості навчальних досягнень здобувачів
освіти.
3.Фактори індивідуалізації та мотивації роботи методиста з педагогічними працівниками ЗПО
Ø Фактор перебудови традиційної методичної роботи від знаннєвого підходу до розвивального за
інтересами, запитами і побажаннями педагогічних працівників .
Ø Фактор
формування теоретичних та практичних компетентностей за потребами педагога:
- створення умов для всебічного, неперервного,
професійного розвитку та індивідуального росту кожного педагога діяльність якого направлена на підвищення
якості навчання здобувачів освіти з предмету;
Ø Фактор самоосвіти кожного педагога за індивідуальним планом:
-підготовка індивідуального кейсу педагогу «Актуальні курси з підвищення кваліфікації.»;
-формування методичної компетентності молодих спеціалістів через індивідуальну роботута й тих що прийшли в ЗПО з інших галузей діяльності;( планування, розробка уроку формування предметних компетентностей, тощо )
- фактор індивідуального методичного супроводу розвитку творчих педагогів - методичні
поради за індивідуальними запитами(розробка проєкту, авторської концепції, творчого звіту ) ;
- розробка тематичних пам’яток, вказівників, глосаріїв
понять за індивідуальними інтересами; пошук спеціалізованих професійних сайтів за заданою тематикою кожного педагога.
Ø Фактор
реалізації педагогічної свободи:
-супровід впровадження індивідуальних методичних проєктів педагогів, реалізації авторських концепцій,допомога при розробці й проведенні майстер-класів.
- надання методичної допомоги в
розробці авторського методичного контенту, програм, власної системи оцінювання
та заохочування з.о.,
Ø Фактор
індивідуального наставництва в методичній роботі.
Допомога початківцю
в обранні наставника – педагога та
наставника на виробництві (за потреби). Наставник працює з початківцем в індивідуальному
режимі за планом складеним разом .
Ø Фактори
індивідуального консультування,стажування.
Методист виходить з практичних потреб ЗПО і
кожного педагога зокрема.
Необхідно за допомогою
анкетування,діагностування,перевірки документації
календарного
планування,теоретичного журналу,зошитів отримати необхідну інформацію та
спланувати консультацію під час якої надаються конкретні поради з різних питань щодо підвищення якості
освіти, проведення компетентнісних уроків, грамотного планування тощо. Педагог
має бути готовим до з’ясування ефективності консультації.
Ø Фактор
створення індивідуального освітнього онлайн простору, середовища педагога та комунікаційних зв’язків.
-
Методична
допомога в розробці індивідуальної моделі онлай та офлай навчання, комунікації зі
здобувачами освіти педагога
-
Методичний
супровід формування ІКТ компетентностей кожного викладача.
Ø
Фактор формування нових можливостей окремого педагога.
- Застосування методу спостереження та супроводу
реалізації індивідуальної професійної
траєкторії на практиці.
- Методичний супровід
формування індивідуальних вмінь та
навичок педагога в розробці авторського
методичного контенту : позитивний,перспективний
досвід, посібник дидактичних матеріалів, навчання здобувача освіти за індивідуальною програмою, збірник уроків за компетентнісною технологією навчання,
підготовка статті в ЗМІ, авторська модель видів навчання в
дистанційному режимі.
- Методична допомога створення сайту, блогу ,вибору
платформи навчання з предменту. Інше.
-
Методична допомога педагогу в організації проведення авторських методичних
заходів:методичний бенефіс,методична панель,авторська виставка -
презентація досвіду з реалізації індивідуальної концепції.
Функції індивідуального методичного супроводу кожного педагога:
Діагностування, анкетування кожного педагога .Виявлення педагогічних проблем
Формування запитів від педагогів на мотиваційній основі.
.Інформаційна і навчальна функції напрвлена на формування нових компетентностей викладача.
Конструювання,проєктування індивідуальних освітніх програм педагога
Коригувальна : позбавлення від застарілих знань, неефективної педагогічної діяльності,інше.
Методист має запобігти: нав'язування, дотримуватися науково-обгрунтованих дій,рівноправного партнерства в індивідуальній методичній роботі.
Актуально саме сьогодні в методичній роботі.
Немає коментарів:
Дописати коментар