Вирій творчих паростків методиста ЗП(ПТ)О

https://padlet.com/metodkompas/padlet-6uundk49a2vdmpcl

пʼятниця, липня 06, 2018

Методист в контексті реформування освіти.



Координатор секції методистів ЗП(ПТ)О    (Муха Н.О. методист НМЦ ПТО)
ВМК- центр освітнього середовища ВПУ-17 ,
Калина Н.В. ,методист 
(оновлено 2020-2022р.р.)
Акцент-1.
 Застосовуємо маркетинг методичної роботи.   В умовах реформування і модернізації  освіти, необхідне постійне професійне  зростання педагога. Провідна роль в цьому процесі належить методисту навчального закладу,який вчасно надає інформацію педагогічному колективу про неформальне підвищення кваліфікації,самоосвіту через сертифікацію у міжатестаційний період (протягом 3р.). Він є генератором ідей. Має реагувати на затребувану інформацію педагогів; створювати необхідні умови для мотивації самоосвітньої діяльності; допомогати у визначенні власної мети, завдань  педагогічної діяльності; створювати умови для задоволення індивідуальних професійних  потреб; конструювати  відповідні форми фахового  удосконалення. Організувати результативне  навчання  в міжатестаційний період. Застосовувати рефлексію як засіб реалізації педагогічних  творчіх задумів. Має бути особистісно орієнтований характер науково-методично роботи, опора на особистісні, професійні потреби та запити керівників і педагогічних кадрів. Методисту ЗППТО важливо  ефективно залучати творчий потенціал педагогів до вирішення освітніх проблем сьогодення і водночас сприяти професійному розвитку, саморозвитку педагога, а в результаті і підвищенню якості освіти. На початковому етапі, вирішальною складовою роботи є діагностика професійних потреб, як вагомого чинника підвищення професійної майстерності керівних і педагогічних кадрів – основа методичного маркетингу. Маркетинг (від англ. market - ринок) передбачає вивчення ринку споживачів освітніх послуг, їх запитів,  інтересів; розробку системи  реалізації освітніх послуг, ознайомлення з ними, забезпечення рекламою. Сучасні зміни в освіті диктують нові вимоги до організації освітнього процесу, зумовлюють
необхідність використання освітнього маркетингу, який  важливо націлити на вирішення головного завдання освіти - на ефективне відтворення особистості як носія, споживача, користувача національного і світового інтелектуального потенціалу», «допомогти особистості оволодіти життєтворчістю; навчитись мистецтву життя, вчитися продовж життя». Головна функція маркетингу - організація комплексної діяльності щодо виробництва і збуту освітніх послуг, просування на освітній ринок сучасних  послуг,нових технологій. Методист має рекламувати ці послуги враховуючи їх особливості в навчальному закладі. Розробляти алгоритм їх впровадження.  Освітня послуга (educational services) - організаційний процес навчання для отримання (здобуття) необхідних знань, навичок і вмінь,діяльність. Це особливий інтелектуальний товар, який надається однією стороною, котра організовує і здійснює процес навчання і отримується другою стороною (замовник освітньої послуги). Якщо проектувати дане визначення маркетингу на сферу діяльності методичного кабінету, доходимо висновку, що маркетингова діяльність методичного кабінету - це орієнтація на створення методичного продукту, надання освітніх послуг в рішенні проблем підвищення кваліфікації в міжатестаційний  період, що задовольняють процес реформування освіти, індивідуальні запити педагогів. Відповідно,організація роботи методичного кабінету  на засадах  маркетингу -  максимально підвищить результативність управління процесом створення і реалізації освітніх послуг у навчальному закладі.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            Акцент - 2. Інформуємо педагогічний колектив  про основні завдання навчального закладу щодо модернізації методичної роботи на 2018-2019н.р.; стратегію реформування освіти, професійної (професійно – технічної) освіти та поетапні результати. Для цього  організовуємо  різні комунікативні заходи: тренінги, форуми, інтернет – конференції, педагогічний  брифінг,опитування, анкетування, змагальні методичні заходи,педагогічні анонси; підсумкові методичні бенефіси.


Акцент - 3. Створюємо методичне середовище начального закладу, методиста ЗППТО засобами ВМК  інших ІКТ. Актуальні напрямки цього середовища: А) маркетингова діяльність, Б)вивчення потреб та запитів педагогів, В) інформаційний супровід, Г) планування роботи, Д) методичний супровід упровадження інновацій, нових виробничих технологій, Е) моніторинги участі в методичній роботі ПТНЗ педагогів, майстрів в/н; якості самоосвіти,індивідуальних проектів інш.
Акцент -4.    Вивчаємо досвід створення віртуальних методичних кабінетів  ВПУ-17, ПТУ-2, КПБЛ, ПТУ-74 ( сайт НМЦ ПТО р. методичний кабінет ЗППТО; розділ відеоматеріали ПТО – 23.02.18р.,15,02.18р., 20.02.18р.)
 Акцент - 5. Засобами моніторингу: збираємо   необхідну інформацію, виявляємо запити викладачів,майстрів в\н, надаємо  індивідуальну методичну  допомогу. Готуємо власні розробки за тематикою затребуваною  педагогічним колективом, виявляємо творчі новинки та рекламуємо їх  іншим педагогам. (Здійснюємо маркетинг)
Акцент - 6. Допомагаємо педагогам створювати авторський продукт в процесі підготовки до методичного заходу, чергової атестації: вибір індивідуальної теми, презентація досвіду, портфоліо, підготовка методичної розробки, блогу викладача для учнів, ЕЗН тощо. Підготовка проведення індивідуального (авторського) методичного заходу (мій методичний бенефіс. » Я в освітньому просторі реформи »

Акцент -  7.  Проводимо методичний стартап , як підсумковий захід роботи педагогічного колективу за поточний навчальний рік. І етап. проведення інформаційно-методичних

семінарів,тренінгів про стартап як інноваційну  технологію в освіті. ІІ етап . Подається ідея,багато ідей. Вибір креативої ідеї. ІІІ. Маркетингова програма стартапу . Практичне впровадження. IV Підготовка стартапу V. Моніторинг стартапу. Результат. (досвід методиста Олійник Л.Г. Софіївського ПЛ «Ротація за лабораторіями. «Педагогічний стартап моєї методичної комісії»  .dptnzsofpl.wixsite.com/sofpl

Акцент 8. На базі методичного кабінету, ВМК створюємо інформаційно - методичний щоденник педагогічного колективу « Реформа освіти   у педагогічному професійному середовищі ЗППТО -  шлях  до   якісних змін і результатів.»
Акцент 9. Систематичний анонс методиста про введення новацій та відслідковування результатів.
Акцент 10. Постійна , креативна, критична  реклама освітніх послуг навчального закладу методичної продукції педагогічних працівників.
Акцент 11.  Проводимо моніторинги участі педагогічних працівників у реалізації ідей реформування ПТО у навчальному закладі.
Акцент 12. Створюємо блог  методиста для викладачів та майстрів в\н.           https://wirnasuspnauk.blogspot.com/
Маркетингова діяльність методичного кабінету передбачає:
  • вивчення пріоритетних напрямків розвитку сучасної освіти й управління, усвідомлення проблем регіону , навчального закладу;
  • вивчення ринку освітніх потреб у методичних послугах педагогічних і керівних кадрів різних типів навчальних закладів;
  • визначення кола потенційних споживачів методичних послуг;
  • створення методичного продукту, визначення відповідності сучасним вимогам;
  • просування методичного продукту на ринку послуг шляхом взаємодії з освітніми, методичними організаціями;
  • аналіз задоволеності користувачів методичним продуктом, освітньою послугою, мотивація до задоволення нових освітніх потреб;
  • прогнозування нових освітніх потреб педагогічних і керівних кадрів в умовах інноваційного розвитку.

  Про нашу сучасну освіту і її проблеми - чесно ... поради інтелектуалів України. Цікаво для всіх.
«…Згідно з даними Індексу розвитку людського капіталу ми посідаємо 31 місце із 124 країн. З одного боку, добре, що ми не 124 країна, але, з іншого боку, ми не піднімаємося у рейтингу впродовж останніх років, ми падаємо. Натомість країни, з яких ми звикти кепкувати –  як-от азіатські чи африканські –  повільно до нас підбираються. Дайте ще кілька років і будуть кепкувати з нас…»
«…Освіта має бути якісна і українська, але не в значенні лише української мови. В рамках курсу на децентралізацію, закон про освіту передбачає автономію, коли кожна інституція 
відповідає за свою власну якість  .Наступна річ це відкритість і англійська мова. Якщо ми здатні інтегруватися в світ, то це свідчить про нашу конкурентоздатність» (С. Квіт)
«…Школа не повинна давати знань, школа повинна давати мотивацію до знань. Вчитель не готовий до того, щоб перейти на думання. Наші вчителі ходять і шукають знання і вони готові "перелити" їх. Але вони не готові до того, щоб мовчати або дискутувати… Я сумніваюся, що наших вчителів можна змінити. Їх буде змінювати час. Вони зможуть лише щось запустити. Коли я згадую своїх вчителів, я не згадую знання, радше конкретна розмова, дискусія із вчителем. Це те, що залишається від школи. Школа не повинна давати знання, знання мають шукати самі учні. Школа має навчити  як думати і де шукати знання. психологhttps://www.radiosvoboda.org/a/26955836.html)





























Немає коментарів:

Дописати коментар